Volvobloggen

Spackling av skärmkanter bak
Hej!
 
Idag tänkte jag visa lite bilder från när jag spacklade de svetsade skärmkanterna. Läs om svetsningen av skärmkanterna här.
Det tog en hel vecka med ca 4 h arbete varje dag att få till det bra. Varje dag blev till att spackla och slipa och sedan spackla igen och vänta till nästa dag osv. Jag använde ett finspackel från Biltema (passade till bilar såklart). Har testat andra spackel från "riktiga" bilaffärer men de har varit för svåra att slipa så detta tyckte jag fungerade bra och det blev inga bubblor eller sprickor i det.
För att täppa igen springan som blev mellan de nya skärmkanterna och den gamla plåten valde jag att använda glasfibermatta som jag limmade fast med polyesterlim och pensel. Det fungerade jättebra och efter några lager lim täckte jag med underredsmassa.
 
Ovan/nedan: Slipade även ner de fläckarna där jag lackade förra sommaren för att kunna lacka allt och få ett jämnt resultat.
Ovan: Plockade även bort alla detaljer på bilen som t.ex. tanklock för att kunna komma åt överallt.
Ovan: Passade på att spackla några bucklor över bagageluckan.

Så här blev det färdiga resultatet! Här kan ni läsa om lackeringen.
Hoppas ni har haft en bra dag!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress