Volvobloggen

Täta bakrutor
Hej!
 
Sedan jag lackerade mina bakskärmar som ni kan läsa om här har det svarta runt bakrutorna varit ganska fult. Det är ju någon sorts tejp och sådan verkar vara svår att få tag på, så jag tänkte helt enkelt lacka uppepå den tejpen och passa på att täta rutorna då det har varit lite rost runtom.
 
Så här såg det ut innan:
 
 
Som ni ser hade det börjat komma in fukt och rosta bakom rutans gummilist. Det var även sprickor i tejpen och de ville jag ju dölja.
 
Jag började med att maskera området jag skulle lacka svart. Sedan sprejade jag ett lager stenskottssprej som är lite tjockare och mjukare för att dölja gamla sprickor. Det blir ganska knottrigt av sån sprej så när det hade torkat slipade jag lite med sandpapper och tvättade av med thinner. Sedan lackade jag två lager mattsvart färg uppepå.

Såhär blev resultatet:
 
 
Sedan avslutade jag med att täta rutorna med svart vindrutetätning.
 Ovan: så här blev resultatet! 

Hoppas ni har en bra dag! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress